»Ugotavljamo, da strokovne službe srednjih šol o spremembi niso bile pravočasno in ustrezno obveščene, kar je povzročilo zaskrbljenost med svetovalnimi delavci ter med dijaki, ki so tik pred odločitvijo o izbiri študija.«
»Po naši oceni to, da zakonodajalec ni uredil prehodnega obdobja za predvideno spremembo, predstavlja poseg v načelo zaupanja v pravo, ki je temeljni element načela pravne države iz 2. člena ustave.«
»Dijaki, ki trenutno obiskujejo četrti letnik srednje šole, so namreč tretji letnik zaključili še pred začetkom veljavnosti novega zakona, zato niso mogli vedeti, da bodo morale biti tudi ocene iz tega obdobja višje, svojega ravnanja pa za nazaj ne morejo prilagoditi novim pravilom.«
»Dijaki s posebnimi potrebami oziroma posebnim statusom, ki trenutno obiskujejo četrti letnik srednje šole, so v času obiskovanja tretjega letnika utemeljeno pričakovali, da bodo deležni ugodnosti pri vpisu.«
»Ugotavljajo, da strokovne službe srednjih šol o spremembi niso bile pravočasno in ustrezno obveščene, kar je povzročilo zaskrbljenost med svetovalnimi delavci ter med dijaki, ki so tik pred odločitvijo o izbiri študija.«
»V tretjem in četrtem letniku so jim govorili, da ta prilagoditev obstaja, torej so lahko nadaljevali in računali na prilagoditev. Če ne, bi že v tretjem letniku kdo, ki bi zelo racionalno razmišljal, rekel: pusti šport, ker država za to posluha nima.«
»Izbira počitniškega in dopustniškega termina za razpis javne razprave je toliko bolj nesprejemljiva, ker novela predlaga celo vrsto sprememb, ki zahtevajo poglobljeno strokovno evalvacijo praktikov in tudi razmislek staršev otrok, ki se jih bodo spremembe neposredno dotaknile.«
»Zato bi pričakovali, da bo Sviz kot zastopnik zaposlenih v okviru socialnega dialoga povabljen na razgovore in usklajevanje zakona, kar pa se do zdaj ni zgodilo.«
»Vendar pa so te spremembe, ki se pripravljajo, res samo lepotni oz. minimalni popravki. Mislim, da bi trenutno naše šolstvo potrebovalo bolj sistemsko spremembo zakona oz. te paradigme dela z otroki s posebnimi potrebami.«
»Ne nazadnje je to vloga vsakega učitelja, ki otroku, ki mu pri pouku v razredu ne gre, na neki način pomaga že samo z diferenciacijo pouka. Potem so pa tudi že zdaj veljavne različne oblike dopolnilnega pouka.«
»Na primer otroku umre nekdo od staršev in v tistem trenutku je otrok potreben različnih oblik pomoči. In da bi se izognili dolgim postopkom, imajo šole na ta način zagotovljene strokovnjake, ki otroku lahko takoj pomagajo.«